חדש בישראל – Air Taurus

מזה זמן רב שאנחנו לא מרוצים ממגוון הקומפרסורים שקיים בארץ – המגוון הקיים היה באיכות בינונית מצד אחד או באיכות גבוהה אבל במחיר לא נגיש.

לשמחתנו, הצלחנו להגיע ישירות ליצרן שמייצר מדחסי 12V למותגים המובילים בעולם (כולל מדחסי מתלים שיצרני הרכב מתקינים) ואחרי כמה התאמות במפרט על מנת שיתאים בדיוק לקהל כמונו – הג’יפאים,
אנחנו שמחים להציג את נבחרת מדחסי Black Taurus החדשה!

מבטיחים ששמנו דגש גם על הפרטים הקטנים כמו איכות תיקי הנשיאה, הרוכסנים, המחברים ועוד וכל זה תוך שמירה על הכלל הקבוע שלנו – שהמחיר יהיה נגיש ומקביל למחיר של מוצרים איכותיים דומים מעבר לים.

אז אם גם לכם נמאס ממדחס מתפרק עם ריח גומי זול, נסו אותנו ולא תתאכזבו:

מדחס ניפוח גלגלים AirTaurus252

Air Taurus 252 –

מדחס קומפקטי שמתאים לכלל סוגי הרכב שמשווקים בישראל (רכבים פרטיים ורכבי שטח). מומלץ לשימוש בצמיגים עד מידה “33.

היתרון העצום שלו – מכיל פרסוסטט דיגיטלי: מאפשר הקלדת הלחץ הרצוי מראש, הברגת הצינור לונטיל והמדחס יפסיק לעבוד כאשר הצמיג יגיע ללחץ הרצוי.

על מנת שניתן יהיה להשוות בין המדחסים,

בדקנו את קצב הניפוח בצמיג אחיד (195/70/14R) מ0 ל30 PSI והוא עושה את זה בדקה ו48 שניות.

הDuty Cycle שלו (שלאחריו הוא מתחמם ועוצר להתקררות) הוא כ25 דקות ולכן הוא מתאים לניפוח רכב אחד או שניים.

לדעתינו – הוא מושלם למטיילים שרוצים להיות מזוודים כמו שצריך, וכמובן מתאים כמדחס חירום לתא המטען של הרכב הפרטי.

לקריאה נוספת ורכישה >>

מדחס ניפוח גלגלים AirTaurus252Air Taurus 369 –

סוס עבודה מנצח, מתאים לצמיגים גדולים במיוחד (עד “37) ומנפח מהר!

מגיע עם פרסוסטט + אקדח ניפוח המאפשר לעצור את הניפוח בעזיבת אקדח הניפוח ולראות את הלחץ אויר על האקדח מבלי לרוץ ולכבות את המדחס (כמו ברוב המדחסים המשווקים בארץ).

הצילינדר עשוי אלומיניום, כך גם בית מסנן האויר (שבמדחסים אחרים הוא נקודת תורפה ידועה).

הוא אטום למים ואבק בתקן IP67 ומיועד לתנאי שטח קשים.

הDuty Cycle שלו מאפשר לו לעבוד ברציפות שעה שלמה!

קצב הניפוח בצמיג 195/70/14R מ0 ל 30PSI הוא דקה.

מתאים גם למערכות 24V ולכלי רכב צבאיים.

לדעתנו – מושלם למטיילים שרוצים ניפוח גלגלים מהיר, מובילי קבוצות שמנפחים אוויר לכמות גדולה של כלי רכב בסוף טיול ובאופן כללי למי שמעוניין ב-Best Value for money.

לקריאה נוספת ורכישה>>

מדחס ניפוח גלגלים קבוע לרכב Air Taurus Compressor 561מדחס ניפוח גלגלים עם מיכל אוויר מובנה air taurus 561Tמדחס ניפוח גלגלים נייד Air Taurus Compressor 561B

Air Taurus 561 – סדרת הקצה שלנו.

מגיע ב-3 גרסאות:

1. Air Tautus 561 – מדחס המיועד להתקנה קבועה ברכב – לקריאה נוספת ורכישה
  2. Air Tautus 561B – מדחס נייד (במזוודה מוקשחת) – לקריאה נוספת ורכישה
  3. Air Tautus 561T – מדחס נייד (באותה מזוודה מוקשחת) שכוללת גם מיכל אויר 2.5L. – לקריאה נוספת ורכישה

מדחס כפול מנועים, אולטרא קומפקטיים עשויים אלומיניום ובנויים לעמידות מוחלטת.

מכיל מאוורר שדואג לקרר את המנועים ולאפשר Duty Cycle של 100% (המנועים יכולים לעבוד ברצף, בלי הפסקה)

קצב ניפוח מופרע – מנפח צמיג 195/70/14R מ0 ל 30PSI ב-42 שניות בלבד!

כמובן שיש פרסוסטט מובנה + אקדח ניפוח.

נשמח לעזור בכל שאלה – את המדחסים ניתן לראות כאן

צוות אישטח

שק שינה לא מה שחשבתם (או זכרתם)!

ייתכן כי לחלקנו יש זכרונות פחות חיובים בהקשר לשק שינה, מהחוויה בתנועה, מהצבא, או אולי מהטיול הגדול – שקי השינה של פעם היו מסורבלים ולא נוחים. אך במהלך השנים האחרונות, שק השינה השתדרג, ואינו דומה כלל לזיכרונות הרחוקים.

אנחנו כאן בשביל להציג בפניכם את השדרוגים והשינויים שהוא עבר בשנים האחרונות, ולעשות סדר, בחיפוש אחר שק השינה האולטימטיבי שילווה אתכם בטיולים והרפתקאות הבאות שלכם.

לפני הכל 5 דברים שכדאי לבדוק לפני שרוכשים שק שינה

כשמדובר ברכישת שק שינה, הפרטים הקטנים יכולים לעשות את כל ההבדל. לפני שאתם מחליטים על שק השינה  הבא שלכם, הקפידו לבדוק את הנקודות הבאות, שיבטיחו לכם שינה טובה ונוחה תחת כיפת השמיים:

טמפרטורה: ודאו כי השק שינה מתאים לתנאי הטמפרטורה שבהם אתם מתכננים לטייל. התייחסו לדירוג הטמפרטורה של השק והתאימו אותו לצרכים שלכם. עצרו רגע וחישבו מתי אתם משתמשים בשק השינה הכי הרבה, בקיץ? בחורף? בעונת המעבר? בטיולים בדרום או בצפון נוהגים לישון באוהל או בכלל תחת כיפת השמיים?

חומרים: חפשו שקי שינה עם חומרים איכותיים ונעימים למגע.

משקל ונפח: למטיילים ולמטיילות שנושאים את ציודם, משקל ונפח השק יכולים להיות קריטיים. בדקו את המשקל והנפח של השק במצב מאוחסן ווודאו שהם מתאימים לצרכים שלכם. לעומת במידה ואינכם סוחבים את הציוד על הגב, בידקו כמה מקום יש ברכב בתא המטען או על הגגון.

נוחות: לפני הרכישה בידקו כיצד נפתח שק השינה, האם הוא בצורת “מומיה”, “מעטפת” לאיזה צד הוא נפתח ימין או שמאל? (לימניים כפי הנראה יהיה יותר קל לפתוח שק שינה שנפתח לצד שמאל לעומת שמאליים שיעדיפו פתיחה לימין)

תחזוקה וניקיון: ודאו כי השק שינה קל לניקוי ותחזוקה, כדי להבטיח שהוא ישמור על איכותו לאורך זמן.

קבלו את מצעד שקי שינה שלנו –

רוב שקי השינה שלנו, מצוידים בשכבת פלנל רכה ומפנקת מבפנים. הפלנל האיכותי מעניק תחושת חמימות, נוחות ורכות בלתי רגילה, מה שהופך כל לילה בחוץ לחוויה של נוחות מרבית והרגשה של בית. חומר הפלנל מספק בידוד טבעי ונעים, שומר על החום הרצוי.

שק שינה אואסיס אפור

KingCamp Oasis 250 קטן, נוח מתאים גם לילדים

שק שינה בצורת מעטפה הנפתח לשמיכה, מתאים במיוחד לקמפינג בתנאי הארץ. בטנת כותנה מחממת ונעימה במיוחד למגע. מתאים לקמפינג בארץ באביב, קיץ וסתיו.מתאים לטמפרטורה לשינה בצורה נעימה עד 12 מעלות.
  משקל: 1.4 ק”ג

KingCamp New Freespace 250 לאנשים שאוהבים מרחב

שק שינה בצורת מעטפה הנפתח לשמיכה מתאים במיוחד לאנשים גדולים ואוהבי מרחב תנועה. בעל בטנת פלנל מחממת ונעימה למגע ובד חיצוני דוחה מים.
משקל: 2.1 ק”ג

KingCamp Premium 250D לזוגיים שבינינו –

שק שינה זוגי, עם בטנת פלנל נעימה ומחממת, בתוספת שתי כריות לאלו שאוהבים להתכרבל גם בשטח. מתאים לקמפינג בארץ באביב, קיץ וסתיו. תנאים לטמפרטורה לשינה בצורה נעימה עד 11 מעלות.
משקל: 3.3 ק”ג

לצפייה בשק”ש>>

KingCamp Heated Sleeping Bag  לאלו שסובלים מקור קיצוני

שק שינה עם חימום חשמלי בעל 4 רפידות מחוממות מובנות, המפוזרות על פני אזור הכתפיים, הגב וכפות הרגליים לחימום הגוף.

מופעל על ידי תקע USB בעל הגדרת חום מתכווננת.comfort- 4 מעלות

KingCamp Forest 500 מתאים במיוחד לג’יפאים וג’יפאיות

שק שינה בצורת מעטפה הנפתח לשמיכה, עם בטנת פלנל, ליינר פליס נשלף וכרית, רחב וגבוה במיוחד (רוחב 90) מתאים במיוחד לקמפינג בארץ בכל עונות השנה. גדול פיזית
מתאים עד מינוס 5 מעלות. מידות מקופל (לפני דחיסה): אורך 92 ס”מ, קוטר 32 ס”מ מתאים לאנשים עד גובה 2.15

KingCamp Protector 400 / 600 שק שינה חדש באישטח

שק שינה בצורת מומיה במילוי פוך נוצות נעים ומחמם במיוחד, מתאים לתרמילאים- קל משקל במיוחד ומתכווץ לגודל קטן מתאים לכאלו שלחוצים על מקום.

מגיע בשתי וריאציות ל8 מעלות comfort או מעלה אחת בלבד.

לצפייה בשק”ש >>

שק שינה הוא השקעה בחוויות הטיולים שלכם. בחרו נכון, ותהנו משינה טובה ומפנקת בכל לילה, בכל מקום. נסו את שקי השינה שלנו והרגישו איך אתם מתכרבלים בתוך חיבוק חמים ומזמין, גם כאשר אתם נמצאים בלב הטבע. אל תוותרו על פינוק אמיתי בטיול הבא שלכם.

גזיות או לא להיות

הכנת קפה בשטח הינה חלק מהתרבות שלנו ועצירה בלתי נפרדת במהלך הטיול. שלא נדבר על אמנות הכנת הקפה, עם הל בלי הל, כן מערבבים תוך כדי, קודם מרתיחים מים ואז מוסיפים את הקפה או שממש זאת לא הדרך – כל אחד ושיטתו.

גזיה היא חיונית בכל פק”ל שטח, למי שאוהב לחוות טבע ולהיות בחוץ, כל מי שמטייל, יוצא לקמפינג, נהנה מטיולי שטח, טיולי דיג או כל פעילות אחרת בשטח מומלץ שתהיה לו גזיה טובה!
כאשר אנו מדברים על גזיות לשטח, חשוב לזכור שהן צריכות להיות מותאמות לצרכים שלנו, פרקטיות, אמינות (כי אין דבר יותר מייאש מגזיה שלא מספקת את הסחורה) וכמובן קלות לשימוש.

אפשר למצוא היום לא מעט סוגי גזיות, אז איך נדע איזה גזיה מתאימה לנו? איזו מתאימה לקפה איזו מתאימה לבישול?

הכנו לכם מדריך מפורט שיכוון אתכם לעבר הבחירה הנכונה 😊

גזיות המתאימות בעיקר להכנת קפה וקצת יותר –

הקלאסית – הפתרון הזול הפשוט ביותר, מתחברת למיכל ניקוב.

גזיה חזקה ויציבה שיושבת מעל הבלון.
החיסרון הבולט ביותר – מהרגע שהבלון נוקב אין אפשרות להפריד אותו מהגזיה עד שנגמר הגז בבלון וערכת הקפה צריכה להיות מותאמת לכך. בנוסף, ככל שיורדת כמות הגז בבלון כך גם הלחץ שלה יורד מה שמקשה על השימוש בה.

קומפקטית – גזיה קטנה ומתקפלת, מתאימה למטיילים שמעוניינים לחסוך במשקל, או כאלו שאוהבים שהכל נכנס לקופסאות 😊אלו גזיות יחסית עדינות ולכן יש לתפעל אותן בעדינות מסוימת. הגזיה מתברגת ישירות על מיכל גז הברגה וניתנת לקיפול בסיום  – השימוש. מצוינת לקפה/ תה ולשימוש עם פינג’אן או סירים קטנים מאוד. הבישול עליהן פחות נעים. לרכישה באתר >>

אלפינית – האהובה ביותר על מרבית המטיילים נראה כי היום רוב המטיילים משתמשים בגזיה זו. גזיה שמתחברת לבלון הגז באמצעות צינור, המוליך את הגז, אינה יושבת מעל הבלון אלא על הקרקע. היתרון הבולט ביותר שלה שניתן להעמיד אותה כמעט בכל  תוואי שטח. מעבר לקפה ניתן אף לבשל עליה בקלות.  לרכישה באתר >>

בשטח לא מכינים רק קפה, ויש גם לא מעט פתרונות נוחים לבישול – בין אם אתם מהמשקיעים בארוחות גורמה או מסתפקים ב”חמים וטעים” מהיר רק להשביע את הרעב אחרי יום טיול.

כירת גז ניידת – גזיה גדולה ורחבה המגיעה בדרך כלל בתוך מזוודת פלסטיק, נוחה להפעלה ואחסון, קומפקטית, מאסיבית בצורה מספקת וגם לא פחות חשוב בטיחותית. בדרך כלל ניתן להדליקה עם מצת מובנה.
ישנם מספר סוגים שונים עם שינויים מסוימים בין הדגמים.
בלון הגז המתחבר אליה הינו בצורת בקבוק, מיכלי גז אלו הינם בעלות נמוכה יחסית ומספקים מענה אפקטיבי – תכולת הבלון קטנה יחסית ויתכן שבמהלך הבישול יהיה צורך לבצע החלפה של הבלונים. לרכישה באתר >>

כירת גז אלפינית – פתרון נהדר לכאלו שלא מסתפקים בגזיה בלבד ורוצים להשתמש במיכל גז אחיד לכל מערך הבישול וערכת הקפה. כירת גז אלפינית בעלת ראש רחב עם מצת מובנה, מתאימה לשימוש עם מיכל שסתום 230/450 גרם. נוחה לבישול ולאחסון. אומנם לא במשקל נוצה אך יכולה להתאים כמוצר משלים לחובבי הקמפינג או הג’יפאים. עוצמת בעירה גבוהה במיוחד. לרכישה באתר >>

למתקדמים – כירת גז גדולה – גזיה גדולה ורחבה המתאימה למיכלי גז גדולים. מאפשרת בישול נח בכל תנאי השטח. הכירה מתחברת בהברגה ישירות למיכל גז רב פעמי, מתאימה למכלי גז של 2.5 ו 5 ק”ג.
הכירה עצמה קלה יחסית ולא תופסת מקום רב, אך מיכל הגז מצריך מקום וחשיבה מוקדמת. עם כירה כזו אפשר לבשל כמו בבית. לרכישה באתר >>

גזיות לשטח הן לא רק מוצר, אלא כלי שמאפשר לנו להתחבר ולשהות בטבע, לחוות את העולם ולהנות מפסק זמן במרוץ החיים.

ספרד והפירינאים

10 שנים אחרי שהגענו אליו לראשונה נמרוד ואני חזרנו בהרכב מלא לרכס המרשים.

הגענו לפירנאים גם לביקור חברים קרובים שגרים בחבל הבסקים,  כדי לטייל טיול מתגלגל עם ציוד על הגב וגם כדי לעשות טיול 4×4 במקטע שהוא חלק מה TET.

יעקב ואירתי גרים בכפר AZKARTE בבית עתיק בן 400 שנים שעבר שימש כמפעל לייצור סיידר תפוחים. הם קנו אותו לפני כ 10 שנים במצב רעוע והחלו בעבודת שיקום ושימור בנוסף לזה שיעקב עובד כרופא העמק ואירתי באדריכלות בהתמחות בשיקום מבנים והבית הוא סוג של פרויקט חיים בשבילם. הכפר מוקף גבעות ירוקות, שיחי פטל עסיסיים מקשטים את השבילים ועדרי הפרות והכבשים מנעימים את האווירה בצלצול המשקוקיות, בילינו בכפר 4 ימים והמשכנו לכיוון הכפר  Espot לפגוש את הויצמנים ששוב הגיעו מהארץ להצטרף אלינו לשבועיים🤩

מהכפר אפשר לצאת למגוון טרקים, אנחנו בחרנו אחד של יומיים. 15 ק”מ סה”כ כולל לינה ברפוחיו (בקתת מטיילים), זה היה בדיוק באורך המאתגר אבל לא מדי בשביל הילדים והחוויה הייתה אדירה. טיול רגלי ארוך עם ילדים זה אף פעם לא סיפור פשוט בטח עם כל הציוד על הגב ואני מבטיחה לכתוב על זה באריכות בהמשך. מאזור הכפר נסענו לכיוון דרום כשהיעד הוא ברצלונה. עשינו חלק מהדרך בשטח במסלול 4×4 שחוצה את הרכס.. הדרך הייתה יחסית קלילה מבחינת עבירות ומאוד יפה. לאורך כל הדרך יש שטחי מרעה והרבה עדרים, בקתות רועים, עופות דורסים ואפילו נתקלנו ביחמור ענקי, פשוט מדהים!

הגענו לברצלונה כדי לעלות על מעבורת למרוקו.. היתה לנו התלבטות אם לחצות את כל ספרד עד לדרום ולחצות משם בהפלגה קצרה לגיברלטר אבל בגלל שאנחנו כבר רווי נסיעות החלטנו ללכת על האפשרות של ההפלגה.. קו המעבורת בין ברצלונה לטנג’יר הוא די שימושי בקרב מטיילי אוברלנדינג ואפילו פגשנו בהפלגה קבוצת גדולה של כמה עשרות רכבי שטח צרפתים בדרך לראלי במרוקו.. ההפלגה אורכת 30 שעות והכל מאוד מאורגן ומתקתק. אנחנו לקחנו קבינה ופנסיון מלא אז אפשר להגיד שזה היה די מפנק.. האוניה היתה קצת אחרי ימי הזוהר שלה ונראה שלפי השלטים והבריכה הריקה היא היתה בעבר הרחוק סוג של אונית פאר אבל מבחינתנו רק העובדה שמבשלים לנו זה כבר פאר 🙃 .. החברה שמפעילה את הקו היא חברת איטלקית ויש תדירות די גבוהה של הפלגות למרוקו, אנחנו לקחנו הפלגה שיוצאת בלילה אז הגענו לנמל, פתחנו לילדים את הקמפרים כדי שישנו בינתיים עד שנעלה על הסיפון, בינתיים פתחנו בקבוק יין וניצלנו את האלכוהול שנשאר לנו עד שנעבור למרוקו ושם יהיה יותר קשה למצוא.

אחרי יממה וחצי בים הגענו בשעות הבוקר לטנג’יר. דאגנו לעשות ויזות אלקטרוניות מראש אז תהליך היציאה מהנמל היה יחסית פשוט מלבד העובדה הממש מרגיזה שאי אפשר להכניס רחפנים למרוקו אז נאלצנו להפקיד את הרחפן בגבול ונאסוף אותו ביציאה ממרוקו.

אז זהו, הגיע הרגע המיוחל ואנחנו במרוקו 🇲🇦

חודש של הרפתקאות לפנינו, שיהיה לנו בהצלחה 💪🏻

החגים בחו”ל

כמו בכל דבר אחר בטיול שלנו, גם לגבי החגים התחושות מתעצמות..

כשכיף לנו אז ממש כיף לנו וכשקשה לנו אז ממש קשה לנו.. אז בחגים תחושת הבדידות והלבד שמציצה אחת לכמה זמן מתעצמת יותר..

שלא תבינו לא נכון, אם היינו בארץ אז היו לקראת החגים היו מורכבויות אחרות-

איפה חוגגים? אצל ההורים של מי? מי עוד שם? ההורים יהיו לבד? השנה זה התור של… וכו’

אז צריך להתלבש חגיגי? למישהו אכפת? נשארים לישון? ומה עם העל-אש של יום אחרי החג? בזמן הארוחה, מי אמר מה למי? על מי צוחקים? מי נעלב? הילדים עייפים אז צריך להיות בשקט? למה הילדים לא רגילים להירדם עם רעש? למה הילדים הגדולים תקועים עם הראש במסך? מי שיכור ומדבר שטויות? ואיזה באסה/כיף ש****לא איתנו (-:  אני מניחה שאותה הסאגה אצל כולם רק קצת אחרת..

ופתאום, גם לזה מתגעגעים, ליחד הגדול הזה שהוא מעבר רק לחמישתנו..

אז יצרנו לנו משהו אחר, שבו אנחנו רק אנחנו, מרוכזים בעצמנו, מין תא סגור כזה שנע ביחד ממקום למקום וכמעט תמיד הוא מספיק מלא, לפעמים אפילו גועש מדי אבל יש רגעים מסוימים כמו בחגים שחסרה התחושה להיות חלק ממשהו גדול יותר..

אז מנסים למצוא את הדברים הקטנים שיסמלו את החג בדרך המיוחדת שלנו ובמקום שבו אנחנו נמצאים.

ראש השנה חגגנו בבית חב”ד במונטפלייה. סיפרנו לילדים על חווית ליל הסדר שלנו מלפני מיליון שנה בקוסקו פרו, אנחנו ועוד 400 אנשים באולם ספורט גדול שסודר ואורגן במיוחד לאירוע.. איזה אנרגיות מטורפות היו שם, קשה להסביר.. אז סיפרנו לילדים איזה כיף היה ושאולי נשחזר את החוויה. בסוף היינו הישראלים היחידים,  מסביבנו כמה צרפתים שלא מדברים עברית אבל עדיין היתה אוירה מיוחדת ולילדים לא היה למה להשוות אז זה מספיק טוב.. וגם ככה הדבר העיקרי שהם זכרו מהסיפור שלנו על ליל הסדר בקוסקו זה שלא נשאר לנו אוכל בסוף (-:

אז ערב סוכות לפנינו ונחגוג אותו במרוקו עם חברים טובים שהם כבר לגמרי משפחה כולל כל השטיקים של משפחה, בינתיים הכנו קישוטים לסוכה המאולתרת שאנחנו מתכננים לבנות על הקמפר ואוירה חגיגית בטוח תהיה, נדאג לזה!

אז חג שמח לכולם.ן , בכל רחבי העולם ותנו חיבוק גדול למי שלצידכם גם אם לא העביר לכם בזמן את הקינוח (-:

איטליה-צרפת

עוד לפני שהגענו לאיטליה ידענו שנעשה את הטיול בה באופן קצת שונה, אפשר להגיד שיותר דומה לחופשה השנתית שהיינו עושים עד עכשיו משתי סיבות- גם כדי להתאוורר קצת מרצף נסיעות ארוך וגם כי אנחנו פוגשים את המשפחה שבאה לביקור מהארץ לכמה ימים ואנחנו רוצים לבלות איתם.

אז מסלובניה הגענו בנסיעה קצרה לאזור ונציה. בחרנו לישון מחוץ לונציה כי המחירים מאוד יקרים וגם ההתניידות עם הרכב קרוב לונציה היא לא נוחה. מצאנו מקום לינה סופר מגניב, בית אבן מיוחד מהמאה ה14 שהשתמר בצורה מדהימה, ממנו נסיעה קצרה לתחנת הרכבת ותוך 40 דק’ היינו במרכז ונציה.. בילינו יום שלם בשיטוט ברחובות המיוחדים, אכלנו במסעדות אוכל איטלקי משובח ואפילו שטנו בתעלות, היה מקסים ומיוחד וגם כיף כי הילדים יכולים לרוץ ברחובות ואין אף כלי רכב. ונציה ציורית ורומנטית, בילינו שם מחוץ לעונה ככה שגם מזג האוויר היה נח וגם לא היה הומה. אין ספק שנחזור לשם לטיול זוגי פעם נוספת.

מונציה המשכנו לאזור אגם גארדה. גם פה החלטנו לישון לא בדיוק על האגם אלא סמוך לאגם Teno בבית חווה מקסים עם גינה ענקית ומטופחת, חצר עם שולחן פינג פונג, גן שעשועים קטן ואפילו ארנבת ותרנגולת. .זה מסוג הבתים שאפשר רק לשהות בהם כמה ימים ויש מספיק מלא לעשות גם בלי לצאת.. אבל כמובן שיצאנו כי יש המון מה לראות.

באזור האגמים היינו כמעט שבוע ועשינו מלא דברים- פארק חבלים מגניב, יום טיול סביב האגם עם עצירה בעיירת הלימונים, יום בלתי נשכח בפארק הגארדלנד שאפשר לבלות בו שבוע ולא לשבוע מכל המתקנים והמשחקים שיש בו שמתאים לכל גיל, כל אחד מאיתנו מצא מה לעשות ויצאנו ממש בסגירת הפארק עם מלא אדרנלין, אושר ובחילה (-:

יום נוסף העברנו בנסיעה לעיירה Bolzano שממנה עלינו ברכבל לעיירה Klobenstein. משם נסענו ברכבת אל הכפר הסמוך ועשינו טיול רגלי אל “הפירמידות” שזו מן תופעת גאולוגית שיוצרת עמודי אבן חדים ומיוחדים. הנוף של רכס הדולומיטים שנשקף כמעט מכל נקודה בכפר הוא עוצמתי ויפה ועושה חשק לחזור אליהם ולהשקיע זמן כדי לחוות אותם כמו שצריך, לא רק מרחוק.

אז אחרי ימים עמוסים ומלאים בחוויות נפרדנו בעצב מהמשפחה, לילדים היה קשה במיוחד להיפרד מהבני- דודים אחרי שבוע של מלא זמן איכות אבל המסע ממשיך ופרידות הן חלק ממנו.. מסדרים את המחשבות ומפנים מקום בלב ובזכרון לחוויות חדשות ויש עוד לא מעט לפנינו..

בחלק האחורי של הרכב עלתה דרישה תקיפה לאכול קרואסון ועכשיו! לא יכולנו להתמהמה עוד ועברנו את הגבול לצרפת. היות והיעד הוא מרוקו ואנחנו מעדיפים לא להרבות בנסיעות בשלב הזה של הטיול אז החלטנו לבחור אזור אחד ולהתמקד בו והבחירה היתה פרובנס. יצא לנו שבדיוק הגענו בזמן הבציר והנסיעות הפכו להיות כמו סצינה מסרט. כל הכרמים מלאים באנשים עובדים, אפשר גם היה לראות שזה ממש פרויקט משפחתי, מבוגרים וצעירים עובדים יחד וזה היה ממש מיוחד לראות את זה. טרקטורים ועגלות מלאים בענבים שנשפכים מהן ואוירה חגיגית כזו באויר. ביקרנו בכפר Gordes, הסתובבנו בסמטאות שמלאות בבית קפה עמוסים תיירים, ספגנו אוירת עושר וסטייל והמשכנו הלאה.

אחד הרגעים שבהם יותר מתגעגעים לארץ זה בחגים, אמנם בארץ תמיד יש לבטים עם מי עושים את החג ובאיזה הרכב ואיך מחלקים את הזמן עם המשפחה וגם מצליחים לטייל ואפילו לנוח.. ועדיין חסרה לנו המשפחה ברגעים כאלה. כדי להרגיש קצת חג בכל זאת נסענו למונפלייה ונרשמנו לארוחת חג בבית חב”ד המקומי. כמעט ולא היו דוברי עברית וישראלים לא היו בכלל, היינו היחידים אבל היה מאוד מרגש להיות חלק מארוחה גדולה וחגיגית ולשמוע ברכות בעברית משובשת (-:

אחרי החג נסענו לבקר חברים של המשפחה שגרים סמוך לטולוז, זה מצחיק שאנשים שאנחנו לא לגמרי מכירים הופכים להיות משפחה קרובה ובית בשבילנו כשאנחנו רחוקים מהבית שלנו. בילינו אצלם יומיים מיוחדים- זה בית של אמנית ומוזיקאי ומעבר לזה שהבית מאוד מיוחד לילדים הוא היה אטרקציה, המון כלי נגינה, יצירה, משחקים, קערת קרואסונים טריים בכל בוקר והרגשה של בית.
אז אפשר לסכם ולהגיד שאיטליה וצרפת היו מהממות, טעימות, מסעירות ומלאות בסטייל..

OverLand כל מה שרציתם לשאול…

איך עושים overlanding

כל הרעיון של טיול חוצה מדינות ועוד עם רכב מהארץ נשמע תמיד כמו חלום רחוק ולא אפשרי

אז באנו לעשות סדר ולהראות שזה לגמרי ריאלי

בהרצאת לייב שעשינו עלו כמה נושאים ושאלות אז הנה תמצית שלהם -> ואם במקרה פספסתם ובא לכם לראות – ממש כאן

אז איך זה קורה?!

>> השטה של הרכב- יש כמה אפשרויות להשטה מהארץ לאירופה- דרך יוון, טורקיה ואיטליה. אנחנו השטנו ליוון והתחלנו משם. עלות ההשטה משתנה לפי הרכב אבל בגדול זה נע סביב 7000-12000 ש”ח לכיוון. כדי להשיט צריך רישיון רכב מקורי ורישיון רכב מתורגם לאנגלית.

ההשטה ליוון אורכת כ3 ימים בערך ואין אפשרות לשוט עם הרכב.

>> ביטוח- למדינות האיחוד האירופאי יש ביטוח אחד (גרין קארד) שאפשר לעשות מראש, לשאר המדינות עושים במעבר הגבול. הביטוח הוא חובה וצד ג’ בלבד. למדינות האיחוד עלות של 250 יורו לחודש הראשון ואח”כ כל חודש ב105 יורו. במדינות שהן לא חלק מהאיחוד זה בערך 60-80 יורו לחודש.
>> מעבר בין מדינות- להבדיל מהחששות שלנו מרבית המעברים עברו די בקלות, במיוחד במדינות המפותחות יותר.. בעקרון במעבר הגבול צריך להציג כמה מסמכים- רישיון רכב מקורי+ מתורגם (לפעמים מבקשים מתורגם ולפעמים לא), יפוי כח במידה והרכב לא רשום על שמכם, רישיון נהיגה וביטוח במידה וזו מדינה באיחוד. אם זו מדינה שלא חלק מהאיחוד האירופאי אז צריך לעשות ביטוח מקומי, בדר”כ מיד אחרי מעבר הגבול יש משרדים/דוכנים שבהם ניתן לעשות.
חשוב לדעת שלישראלים יש מגבלה של 90 יום לשהות במדינות השנגן (רוב מדינות האיחוד). זה בעצם 90 יום בתקופה של 180 יום.

>>לינה- אנחנו מטיילים עם קמפר אז ישנים בו כמעט תמיד, מדי פעם ישנים בדירה/גסטהאוס.. במזרח אירופה יש הרבה מקומות לעשות wild camping שזה בעצם לישון בטבע הפתוח ויש גם חניונים/אתרי קמפינג מסודרים. במערב אירופה יש יותר הקפדה על לינה רק במקומות מותרים. יש שתי אפליקציות מאוד שימושיות למציאת מקומות לינה (וגם למילוי מים, תצפיות יפות וכו) שנקראות park4night ו iOverlander.

>> בישול- לנו יש ציוד בישול מלא שמגיע כחלק מהקמפר, יש לנו מקרר 60 ליטר שמספיק לנו לאוכל ל4 ימים לפחות וכמעט תמיד יש לאורך הדרך מקומות לקנות ירקות/פירות ולחם טריים.

>>גז-  בהרבה טיולים שלנו בעולם היינו בחיפושים אחרי מכלי גז הברגה, אח”כ עברנו לבנזיניה ואז קצת נמאס מההתעסקות אז חזרנו לגז. אין להשיג מיכלי הברגה בהרבה אזורים במזרח אירופה. אנחנו יצאנו מהארץ עם מיכל של 5 קילו  וזה הוריד לנו את תדירות המילוי. אפשר למלא גז בתחנות דלק, לפעמים צריך לעבור כמה תחנות עד שמוצאים אחת שיש בה את סוג המתאם הנכון. המילוי עולה גרושים, משהו כמו 5-15 ש”ח.

>> חשמל- בקמפר יש מערכת סולארית שמזינה מצבר ליתיום 100 אמפר. המצבר מספק חשמל למקרר 60 ליטר, דוד מים חמים, קומפרסור, מאווררים ותאורה. בנוסף ממיר מתח 220 בעיקר לטעינת מחשב וכו.

הפאנל הסולרי ותדירות הנסיעות שלנו (אלטרנטור) איפשרו לנו לא להתחבר ל220 חיצוני כלל. במידה ואין מערכת חשמל עצמאית אז אפשר לתכנן את הלינה בחניונים מסודרים ושם יש תמיד שקעי 220 להתחבר אליהם.

>>מים- צריכת המים תלויה בסגנון הטיול, תדירות המקלחות ושטיפות הכלים. בקמפר 120 ליטר שמספיקים לנו ל 5 ימים מלאים בשטח. נקודות מילוי מים יש בשפע בכל מקום (לאורך הדרך ברזי מים במין מבני אבן), חשוב להצטייד בצינור גמיש וחיבורים 1/2 , 3/4. הצטיידנו במשאבה טבולה למקרה ונצטרך לשאוב מים ממקור מים טבעי וזה קרה פעמים ספורות.

>>דלק + אוריאה- היו לנו כמה חששות לפני המסע- סולר מטונף וחיפוש אחר אוריאה. הסולר במזרח אירופה הוא אחלה ואפשר למצוא אוראה כמעט בכל עיר. הדלק במזרח אירופה זול משמעותית בין 3.5 ל 5.5 ש”ח שזה מאוד מקל על תקציב הטיול. חשוב לציין שבאזורים מסוימים פריסת תחנות הדלק מאוד נמוכה וכדאי להצטייד במיכל 10-15 ליטר ספייר.

>>ניווט- אנחנו משתמשים בגוגל מפות בנסיעות בין עירוניות. מסלולי שטח אנחנו מוצאים ומנווטים באפליקציה שנקראת Wikiloc ולמסלולים רגליים משתמשים בMapy.

>>תקציב- עד עכשיו במהלך חודשים טיול הצלחנו לעמוד בתקציב של 100 יורו ליום שכולל הכל- דלק, קניות אוכל, מסעדות, לינה (אתרי קמפינג+דירות) להרכב שלנו- זוג ו 3 ילדים.

אנחנו משתמשים באפליקציה מאוד נוחה למעקב אחר תקציב – Travelspend.

זהו עד כאן, אנחנו בדרכנו למרוקו (-:

מוזמנים בשמחה לשאול או להעלות נושאים שלא התייחסנו.

קרואטיה סלובניה והמעבר לאירופה הלא-מזרחית

חציית הים השחור הביאה אותנו עד לבורגס הבולגרית משם קיבלנו החלטה… לחצות את בולגריה כל הדרך מערבה עד סרביה. על סרביה לוותר ופשוט לחצות גם אותה עד לקרואטיה. הרבה ק”מ … החבר’ה מאחור סיימו את הספר הקולי השביעי והאחרון של כראמל והדרך עברה עלינו בטוב תודות לאפליקציית icast.

סגנון הטיול של לעבור דרך מקומות לא היה מוכר לנו עד עכשיו וגם פה נדרש מאיתנו מידה מסוימת של גמישות

מטרתנו היא להגיע למרוקו, בדרך לעבור במדינות אירופה ולדגום כמה שאפשר בדרך למטרה. מצד אחד זאת תחושת החמצה של להספיק רק מעט מכל מדינה ומצד שני יש בזה משהו מאוד מגוון ויפה להחליף שפות, מאכלים ונופים במרחק כ”כ קצר.

אז היעד הראשון שלנו בקרואטיה היה זאגרב. לא היתה לנו איזה שהיא ציפייה גדולה, עשינו הפסקה לארוחת צהרים בכיכר המרכזית, ביקרנו במוזיאון האשליות ומאוחר יותר ירדנו לנהר הKorana להתמקמות לקראת הלילה . בקרואטיה ובסלובניה אגב, אין הרבה מקומות לעשות wild camping כי הכל מאוד מסודר ויש לא מעט חניונים מסודרים כך שנהנינו מאוד להיות שם לבד ובטבע הפתוח. רגע לפני שהערב ירד החלטנו ללמד את הילדים איך מתקלחים בטבע לא במקלחת של הקמפר, הבאנו את הסבונים לגדת הנהר, מסתבנים, חופפים ושטיפה זריזה.

למחרת נסענו לשמורת פליטביצה טיילנו כ-3 שעות את מסלול ה E ראינו כבר לא מעט נהרות ומפלים אבל ריכוז של כל כך הרבה מפלים ובריכות טורקיז זה יופי שעוד לא ראינו, היה מהמם! משם ללילה בקמפינג מסודר על חוף הים האדריאטי, יותר מ 100 מוטורהום אירופאים צפופים על החוף אבל כנראה ששמעו רק אותנו ואת הצרצרים.

מזג אויר גשום “אילץ” אותנו להעביר כמה ימים בבית קסום בכפר קטן בשם Foli בחצי האי ISTRIA, ומשם יצאנו לטיולי כוכב באי. ביקרנו בעיירה Rubini הסתובבנו בסמטאות ונהננו מאוירת חופש מתוירת. באחד הימים טיילנו בחלק העתיק של העיירה Fuli בשוטטות שלנו פגשנו אדם זקן. ידיים חזקות מקומטות יושב על ספסל עץ ישן בחצר המרוצפת אבן. יושב ומוציא באופן ידני גרעיני חמנייה מהפרח לתוך דלי, שמנו לב שהוא בדיוק מילא דלי של גרעיני חיטה..  גם באופן ידני הוציא את הגרעינים מהשיבולים. הוא כמובן שמח לפגוש אנשים ואפילו ילדים, מיד הוציא לנו כוסות ומזג לנו מהיין שהוא בעצמו מכין, מדהים!

השמש יצאה ואנחנו יצאנו איתה לדרך אל סלובניה, בפעם הראשונה חצינו יבשתית בין 2 מדינות באיחוד האירופי… אחרי ששמנו לב שעברנו את הגבול לסלובניה עצרנו בצד הדרך כדי לוודא שלא שלא נדרש מאיתנו שום דבר בחציה(-: בדיקה קטנה בגוגל הבהירה לנו שאין צורך בשום בירוקרטיה. פשוט חוצים… כל כך פשוט וכל כך רחוק מאיתנו בגבולותינו הישראלים 😬.

נסענו לאיזור אגם Bled ואגם Bohin טיילנו סביב האגמים, טעמנו את עוגת הקרמשניט המדוברת והטעימההההה ואז תקף אותנו איזה וירוס ששוב גרם לנו לעצור לכמה ימים.. מצד אחד התבאסנו כי סלובניה נראית מדהימה ויש בה המון מה לעשות ואין לנו מספיק זמן כי אנחנו חייבים לפגוש חלק מהמשפחה שבאו לבקר אותנו וקבענו באיטליה אבל מצד שני יש משהו מאוד מאפס ומרגיע לשהות ולא לזוז למשך כמה ימים..

אז נחנו קצת, הבראנו והתחזקנו וממשיכים הלאה.. ולסלובניה נחזור, בטוח!

איזונים גם בטיול ארוך טווח

ואוו, לטייל עם 3 ילדים, לא קשה?!

ממתי ילדים זה קל?

אתחיל מזה- לנו יותר קל להיות איתם בטיול מלהיות בבית..

זה בטח נשמע הזוי, אז שניה לפני שאתם עפים עלינו, הנה התאוריה>

אפילו שאנחנו גרים במקום שבו הקצב מראש הוא איטי יותר (מבחירה כמובן) עדיין אנחנו חיים באיזו שגרה כזו שמנסים לנצח את הכל- מנסים לשלב את הכל עם הכל – זמן עם הילדים, עבודה, זמן לעצמנו, משפחה, חברים, תחביבים, חוגים, קהילה ועוד מלא.. אז איכשהו יוצא שהחיים סופר עמוסים..

ומה קורה בטיול? קודם כל צריך לצלוח את שלושת הימים הראשונים כי הם לרוב סיוט.. זה ימים של מעברים/טיסות/התאקלמות וכולם נמצאים בטרלול.. זה תמיד השלב שבו חושבים- למה לעזאזל יצאנו מהבית אם כולם סובלים? אבל אזזזז, בדרך כלל סביב היום הרביעי מתחילים להנות. כולם נרגעים, הסטרס יורד ומתחיל הכיף.. אגב, בגלל זה אנחנו בדר”כ לא טסים לפחות משבוע כי אחרת זה יותר ימי סבל מכיף..

ברור שלא כל הרגעים הם כייפים ויש רגעים שבלי להסס הייתי מוסרת את אחד הילדים עבור קרטון חלב סויה (לא קל למצוא פה) אבל רוב הזמן מתמקדים בלעשות חיים- קמים בנחת, אוכלים יחד ארוחת בוקר, מחליטים איזה טיול נעשה היום, איפה נאכל צהריים, איפה נישן, מה נשחק.. אין לחץ של טלפונים, עבודה, קבוצות ווסטאפ, שעון מעורר, מחשבות על משימות, מה לא הספקנו, מתי נעשה איך לסנכרן ולנצח את הכל. פשוט אין לחץ אז הכל יותר קל!

בגדול הרעיון הוא למצוא איזון>

אנחנו אוהבים שטח, קמפינג וטבע – וגם נהנים בסופש גסטהאוס מפנק

אנחנו נהנים לבשל על גזיה ומדורה- וגם מתפנקים על קינוחי שחיתות במסעדות

אנחנו תופרים קמ ברגל עם הילדים- ונהנים לרבוץ יומיים אח”כ על שפת הנחל בלי לעשות כלום

יש שעות של נסיעות שלוות שיובל מלכי מהפנט את הילדים- ויש נסיעות טרלול שאף אחד לא מוצא את עצמו.

אההה, חשוב לתכנן נסיעות אחרת זה יכול להיות קשה, קשה כזה שמביא לקצה.. שצריך לנעול את הדלתות כדי שאף אחד לא יקפוץ תוך כדי נסיעה, בעיקר אנחנו😀

אז משתדלים לאזן, לעשות גם וגם ובעיקר לשמור על החיוך (-:

חוצים את הים השחור

חבורה של נהגי מונית גיאורגים יושבים על ספסל, שותים בירה ואוכלים פורי בחום הלח של באטומי בשעות אחה”צ , אני מקיפה בפעם השלישית את הבניין האפור והרעוע כדי להבין איפה לעזאזל אני נמצא המשרד של סוכנות המעבורות. פניתי לאיזה שיכור שיושב על ספסל והוא הפנה אותי למרכז העיר, הוא כנראה לא האדם לשאול (-: אזרתי אומץ להיכנס לתוך מעגל נהגי המוניות כדי לשאול אותם אם הם יודעים איפה אולי… בכל זאת נהגי מונית יודעים די טוב כל חור בעיר שלהם … אבל הם אמרו שאין להם מושג… אני מוציאה אוויר, מרימה את הראש לכיוון תחנת המוניות ותופס אותי שלט זהב שחרוט עליו המילה RORO. יש! זאת לא תחנת מוניות זה משרד המעבורות!

ה- RORO זה אוניה גלנוע אליה נטענים ונפרקים רכבים באמצעות גלגליהם

אז למה לחצות את הים השחור?

אחרי שאזרביגאן החליטה לסגור את הגבול היבשתי נסגרה לנו בעצם האפשרות להמשיך מזרחה. צפונה רוסיה- לא בא בחשבון, אם היינו רק שנינו אז יש מצב… מדינה במלחמה ולחצות אותה עם שלשה ילדים לא נשמע כמו רעיון טוב.  מדרום איראן, בקיצור אין אופציה להמשיך מזרחה. אז החלטנו לשנות כיוון ולטייל בסתיו במרוקו. שתי אפשרויות היו לנו > לנסוע בחזרה את כל טורקיה 20 שעות (5 ימים לפחות) או הפלגה של יומיים וחצי, אז לנסוע זה כיף והכל אבל החלטנו לגוון ולנצל את זה שמישהו נוהג לנו בספינה וקצת לבלות זמן אחר עם הילדים.

אני חוזרת לתחנת מוניות/ מעבורות… אז הגענו לשם ב 1800 בערב, נרשמנו והעברנו את כל הניירת, שיריינו קבינה עם 4 מיטות. (סידרנו לנטע  מזרון מהקמפר) הודיעו לנו שאין אינטרנט, יש 3 ארוחות ביום ושההפלגה יוצאת בין 2100 ל2300 יצאנו ב 0200 בלילה. יערה עברה מהרציף לאוניה בשינה עמוקה… כשקמה בבוקר והסיטה את הוילון ראתה רק ים… בצעקה שהעירה כנראה את כל הצוות “אמא קומי תראי איזה מגניב.. אנחנו בים” ככה פתחנו את הבוקר הראשון 😍

האוניה משמשת בעיקר להעברת משאיות מגיאורגיה לבולגריה ובחזרה ככה שרוב הנוסעים היו נהגי משאיות חביבים ועוד 3 רוכבי אופנים מגרמניה וצרפת.

לא בנינו סדר יום… די זרמנו.. אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לסיפון, חיפשנו דולפינים, שיחקנו חלומות, טאקי, דאבל, שוב חלומות. אח”כ קצת זמן לימודים, ארוחת צהרים- עוד קצת זמן סיפון ארוחת ערב, סרט ולישון… בעיקר נהננו מקצת חוסר שליטה – מישהו אחר נוהג, מנווט ומבשל בשבילנו ..אחרי 3 ימים, הגענו בשעות הבוקר לבאטומי, קצת בירורקטיה ויצאנו מהנמל בדרך לחצות את בולגריה לכיוון סרביה ומשם לקרואטיה..

קצת נתונים ומספרים > ההפלגה יוצאת בכל יום שני בלילה מבאטומי, מגיעים בחמישי בוקר/צהרים. אנחנו הזמנו מראש מקום דרך המייל, פשוט כתבנו מייל לחברות הספנות שנקראת BPM אבל יכול להיות שאפשר פשוט להגיע באותו היום, במקרה שלנו גם לא היה עמוס על הסיפון. אנחנו לקחנו קבינה כי יש בה 4 מיטות אבל אפשר פשוט לשלם על מיטה ולחלוק קבינה עם אנשים. יש בקבינה שירותים ומקלחת.

מוגשות 3 ארוחות ביום, אוכל מאוד פשוט אבל סביר לגמרי. אין אינטרנט!! במהלך ההפלגה אין גישה לרכב אז צריך להוציא הכל מראש. לנו זה עלה 870 יורו, 400 יורו על הרכב והשאר על הנוסעים הנוספים (חוץ מהנהג/ת שיש להם מחיר אחר) . כיוון שנכנסים לבולגריה צריך מראש להכין ביטוח לרכב ונדרשים להציג אותו בירידה מהאוניה.