אז מה התכנית?

הרעיון הראשוני (והמשוגע יש להגיד) היה לחצות עם הקמפר את כל יבשת אסיה ולהגיע עד הנקודה הכי מזרחית שלה (ברוסיה או סין) ומשם להחזיר את האוטו בשייט לישראל.. מכל מיני סיבות שקשורות במזג אויר, מעברי גבול, מצב פוליטי ובטחוני בכל מיני מדינות כנראה שזה לא יקרה אבל אנחנו יוצאים לכיוון מזרח בכל מקרה ונראה לאן נגיע.. כמובן שהיות ואנחנו עם 3 ילדים הם בעצם מכתיבים את הקצב ויותר מהכל זה תלוי בהם! 

 

מאיפה מתחילים? תחנה ראשונה יוון!

הקמפר יעלה על אוניה בנמל חיפה ומשם ישוט לנמל לאבריו באתונה. ההפלגה אורכת 3 ימים, יציאה בכל יום חמישי והגעה ביום ראשון.
אנחנו השטנו דרך חברת רוזנפלד ספנות (קישור לאתר), 

ביום ההשטה, מגיעים על הבוקר למשרדי חברת הספנות שנמצאים מול הנמל ומביאים את הניירת הדרושה המסמכים הנדרשים הם- רישיון רכב בעברית ומתורגם לאנגלית (במידה והרכב רשום על שם חברה אז ייפוי כח ), דרכון וביטוח לרכב במדינת היעד(שווה לפרט), 

משלמים (עלות ההפלגה תלויה באורך ומשקל הרכב),  ניגשים עם הרכב לנמל, יחד עם מלווה של חברת הספנות.

בכניסה לנמל הרכב עובר בידוק ביטחוני (ארזת לבד?)

משם ממשיכים למשרדי המכס – במשרדי המכס יש למלא טפסי תצהיר שמפרטים את כללללללל (ויש הרבה!) מה שיש ברכב, יחד עם הערכת השווי שלו ולאחר מכן עוברים עם המוכס על כל התכולה. ביום החזרה עוברים בדיקה כזאת שוב וכל מה שלא היה ברכב במועד ההשטה מהארץ יידרש בתשלום מס.

מומלץ בחום לצלם סרטון המפרט את כל תכולת הרכב, בנוסף לתצהירים בכתב.

מהמכס, ממשיכים למגרש אחסנה, שם נועלים את הרכב ונפרדים ממנו סופית!

חשוב! לא לשכוח להשאיר לאחראי במגרש האחסנה גם את קוד הרכב במידה ויש.

כל תהליך ההשטה יכול לקחת יום שלם, תהיו ערוכים לזה בעיקר עם הרבה סבלנות..

לצערנו במקרה שלנו הפקיד של רוזנפלד עשה טעות בהקלדת מספר השלדה של הרכב ולא היה אישור כניסה לנמל ולכן הוא גם לא עלה על האוניה בזמן וההשטה נדחתה בשבוע, המשמעות של זה מבחינתנו היתה עצומה- היינו צריכים לשכור רכב כדי להתנייד עד שהאוטו שלנו יגיע, עלויות לינה שלא תוכננו (במקום לינה בקמפר) והרבה מהציוד שלנו שהיה ארוז בקמפר היה חסר לנו בשבוע שהיינו בלעדיו ונאלצנו לקנות דברים.. המסקנה- תהיו חדים ועירניים לאורך כל תהליך! 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *